Monday, December 19, 2011

Comebacks.Love Blooms Like A Rose

Sudah lapan bulan rupanya sy meninggalkan BSN tercinta. Sy tak pernah melupakan semuanya.Dan tempoh lima bulan di Citi amat mengajar sy erti berdikari. Ok stooopp!! Ada seseorang yg menjadi pembimbing sy selama ini.

Sy datang ke Kuala Lumpu-q ini membawa seribu harapan, biarlah rezeki yg sy kecapi ini dapat membantu diri dan keluarga. Puas sy turun naik tangga (lif kot, Ara) menghadiri interview sebagai Sales Exec di Public Bank, tapi jodoh bukan di situ. Sy hadiri temuduga dan ujian bertulis di TM untuk post customern service, tp akhirnya kecundang kerana failed IT test!! Weee~ Tp dunia sy dunia banking. IT dpt C kot masa exam. Agagaga~ Amanahraya pun sy cuba. Tp failed! Alhamdulillah sy dipanggil untuk temuduga hampir setiap minggu. Tp semuanya gagal!


Sy menganggur selama dua bulan, tp itu tak bermakna i goyang kaki tau dak! Jenuh kang nak beli candy singgit pun nk kena mintak kt mama. Ceiiiisss sangat dhaif aih. Sambil2 tu sy meneruskan bisnes shawl kecil-kecilan. Alhamdulilah ramai yg memberi sokongan. Ada yg beli kerana simpati x?? Hohoho ada ek.,...Sehingga suatu hari sy menerima panggilan dari jobstreet on behalf of Citi. Terima kasih utk the caller kerana memujuk sy untuk menghadiri interview tu. Tq sooo much!

Sebulan kemudian Gen-2 AraAmnan lahir. Dan sekarang ada sesuatu yg lebih istimewa akan menjadi penutup tahun ini buat diri sy. Apa yg perlu diketahui, perjalanan hidup sy ini dibantu keluarga dan seseorang yg amat sy sayangi. Segala yg saya miliki sekarang sebenarnya adalah hasil jerih perih dan kasih syg yg tidak berbelah bahagi dari seseorang yg istimewa.

Terima kasih, Allah. Akhirnya... :)